Follow Blog Ini

Wednesday, December 16, 2009

duka lara sepanjang 2009

MONTH OF JANUARY: saya nak sangat jumpa insan tersayang saya time tu, tapi dia macam acuh tak acuh je nak jumpa. Jauh saya datang semata-mata nak jumpa dia tapi dia cakap dia ada perhimpunan di dataran merdeka. Mulanya dia ajak saya join saya.. memang saya berminat nak jumpa dia masa tu tapi bila tiba hari yang di janjikan, dia menyepi. Saya sabar lagi walaupun dah banyak kali saya terasa bila saya tak dapat nak jumpa dia.. janji lagi beberapa hari lepas tu, nak jumpa kat pasar seni, dia cakap tak leh jumpa lama sebab mak sakit.. ok saya tak kisah janji saya dapat jumpa dia, tapi dari kol 2.30pm saya tunggu kat sana sampai la 5.30pm. dia tetap tak datang dan takde pape berita pun dari dia. saya balik dan sampai malam dia tak hubungi saya. Bila dah terlalu sangat rindu, saya call dia pukul 10pm, dia mtk maaf. Dia cakap dia tak dapat datang sebab bawak mak pergi klinik dan telefon lak tertinggal kat rumah. Dia balik rumah pukul 8pm. Pasti sangat la dia tak ingat no saya kan sebab tu dia tak leh nak contact bagitau tak dapat datang. Dan saya sangat kecil hati kenapa dari pukul 8pm sampai 10pm tu dia tak boleh nak sms/call mintak maaf dan bagitau perkara sebenarnya? MEMANG SAYA KECIL HATI SANGAT2. Tapi saya sabarkan diri saya jugak. Saya terpaksa simpan jauh2 rasa kecil hati saya dan ajak jugak dia jumpa sebelum saya balik kampong kerana saya terlalu rindukan dia.

MONTH OF FEBRUARY: saya terpaksa tolak dahulu tawaran kerja sebab ayah saya sakit. Saya nak jaga ayah saya sampai dia sihat dulu baru saya nak kembali bekerja. Saya sangat sedih bila melihat keadaan ayah saya waktu itu. Waktu itu juga saya dapat temuduga di TTI. Tak tahu siapa yang akan tolong hantarkan saya untuk pergi temuduga itu. Syukur sangat kerana cikta ada untuk hantarkan saya pergi temuduga dan sudi menjaga balqish waktu itu.

MONTH OF MARCH: masa birthday saya tu kan, dia langsung tak ingat birthday saya. dia siap tak tau bila birthday saya sebenarnya. sape tak sedih kan bila bf tersayang tak ingat birthday..

MONTH OF APRIL: dah terlalu lama tak contact dan sangat merasakan kesepian bila tak di hubungi dia. kenapa saya je yang perlu dan selalu menghubungi dia dahulu.

MONTH OF MAY: dia menghubungi saya dan melamar saya. saya bagitau kita akan bincangkan perkara ni masa konvo saya nanti dan saya harap sangat untuk berjumpa dengan nya kerana dah terlalu lama saya tak jumpa dia. rindu dia sangat2..

there such emptiness since u left. and it's no wonder i'm so lonely.... u were always with me. i cant seem to do anything or go anywhere without thinking of u. i really, really miss u.

to b continued...

4 comments:

ap said...

hishh...
jangan laa ctita yang sedih2 aje...
patut tajuk tu suka duka 2009...
baru ada imbangan...
apa pun semua tu pengalaman sebenarnya...
dan tiada guru yang lebih baik berbanding pengalaman...
dengan pengalaman yang ada, pandai2 lah gunakan untuk masa depan...
setiap duka pasti ada gembira...
setiap tangis pasti ada ketawa...
sabar...
dan sabarlahh...

ina said...

tq ap.. tapi tajuk kali ni memang duka lara 2009.. sy kan nak jadi insan yang lain dari yang lain... huhu

Anonymous said...

tabah & cekal hati hadapi semua dugaan.."hadapi dengan senyuman"

Liana Manan said...

takpe ler sis... no matter how sad your life is, but that makes u stronger, see??? the truth hurts but it makes u wiser k.
good luck for your life ahead!

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...