Follow Blog Ini

Saturday, February 5, 2011

family outing 4 februari 2011


hello everyone! hehe macam ada orang baca je blog saya ni kan nak hai hai kat semua orang. setelah sekian lama sangat tak hupdate blog ni, arini ada la terasa macam nak menulis sikit untuk ceriakan sikit blog yang dah mula nak bersawang ni. nanti kang, ada penjaga blog ni komen lak suh saya update kan blog ini tak ke naya je. malu la sebab blog dia selalu-selalu je update, cerita pun best tapi blog saya ni hampesss je lebih! alamak aihh jangan la sampai camtu sekali.

bebaru ni kan cuti chinese new year (happy chinese new year semua! lambat lak wish.) dan cuti ni sangat best sebab family saya balik. kak nor dari pahang balik, abang nuar dari kl Lumpur pun balik, tapi kak nora dari sini lak pergi ke cameron. tapi aktiviti tetap berjalan jugak la tanpa diorang pun. takkan nak duk melepak aje kat rumah ni ye dak? lain kali jangan la pegi mane-mane bila family berkumpul. barula very the meriah joyah!

ape je ye aktiviti kita-kita semua sepanjang cuti ni. takdela banyak sangat kot tapi macam biasa la bila dah ramai ni mesti la macam-macam karenah dan kelambatan serta kelewatannya. yang tu memang dah jadi lumrah dan sangat difahami semua. tak banyak tempat sangat pun yang pergi tapi rasa macam bizi sangat je the whole day tu. kak nor dah sampai hari rabu petang dah tapi mohd anuar tu pulak sampai nye hari khamis petang dah jadi hari jumaat la baru start bergerak ke mana-mananya. kak nora pulak khamis pagi dah bertolak ke cameron dan hanya kak nor ajela yang sempat jumpa kak nora nya. hari jumaat paginya beramai-ramai la kami pergi kenduri kat teluk menara. saya pun tak pasti rumah sape sebenarnya yang pergi ni tapi yang tau memang ada jalinan kupu-kupu tu antara kami dan juga tuan rumah tu. hihi bagus kan saya? memang elok bagi penampor..

cik akak ain nur izzah kita ni time
balik dari kenduri. shantekk!

balik je dari kenduri ni singgah la rumah che dulu jap sebab rumah nya dekat aje dengan tempat kenduri kendara tu tapi tak lama sangat la kat rumah che tu sebab ada kaum-kaum adam yang harus pergi solat jumaat la pulak. baru la boleh pulak kami teruskan aktiviti kembara seterusnya untuk hari tu.

jejaka nabil adib yang nak gi solat jumaat tapi kene tinggal! tu la lambat sangat

dan petang nya kami sekeluarga pun berkembara lagi. mula-mula nya pergi rumah pak teh sebagai tanda peringatan/menziarah anak mereka yang bongsu yang nama hakim tu meninggal minggu lepas. balik je dari rumah pak teh kemudiannya abang nuar dan kak nor nak beli keropok banyak-banyak nak bawak balik tempat kerja diorang. abis satu terengganu ni ha rasanya pusing untuk cari keropok. semuanya nak habis bekalan serentak. ape cina raya pun gune keropok jugak ke? haha last-last nya kitorang jumpa jugak la keropok kat kampung gong sentul (camtu la lebih kurang bunyi nya kampung ni). habis keropok kat rumah pak din ni kene sapu bersih dengan kitorang. all sold out for us! bila dah siap beli keropok ni barula terasa kelegaan. yela, bayangkan la kalau orang terengganu sendiri pun boleh kehabisan stok keropok jugak, ni semua orang negeri lain la ni yang dah rembat dulu.. eh! boleh ke aku salahkan camtu? yang pegi beli lambat tu apasal nya kan.

ermm mane nak pergi seterusnya pulak ye nih. haaa saya dah plan nak ajak diorang ni semua pergi makan kat rasamas kat giant tu tapi tak war-warkan sangat lah lagi kan sebab tak pasti lagi jadi ke tak. hal ni baru je di utarakan kat abang nuar dan kak nor aje nye. jadi nye saya propose la lagi sekali kat abah masa balik dari beli keropok tu dan yessss berjaya! daddy setuju! makanya kami pun terus la menonong ke giant nak makan kat rasamas tu.

nape umi ngantuk semacam aje ni?


nabil memang sangat mesra dengan ayoh de dan che de nye..


sape cakap umi saya tak bergaya? wink2..


daddy and mummy


dulu dia kekasih saya, sekarang dia tetap jugak kekasih saya.

boleh camtu?

che de dan najiha


abang zul, ila dan ain izzah yang dah kekenyangan dah


bila dah kenyang baru la terasa mood nak bergambar nye ada ;)


sebahagian ahli family.. tinggal kak nor, ila, nabil dan rusyda yang takde


senyum-senyum ;))


couple of the day ni.. secocok dan sepadan..
opsss ada sorang lagi menyelinap lam perut kak ipar saya tu ;p

dan ini la gambar terakhir masa dah nak bertolak balik dah. masa nak keluar dari rasamas ni ada la terjumpa abang sham dan kakza. rupanya diorang dah lama dah duk usha saya dan sms saya tapi memang la saya tak perasan sampai ke sudah. telefon pun saya dah simpan senyap dah masa tu. maaf ye abang sham dan kakza.

p/s: kak nora, nanti next time kita pergi sama-sama pulak ye. kupon masih ada lagi ni.

6 comments:

pijang said...

penjaga blog ye...
ada blog yang saya jaga sudah mencapai 1 tahun tak update...
happy birthday blog....:-)

ina said...

hahah.. betul la tu
blog tu tak leh nak wat pape la kan, da membazir air liur kita kutuk dia.. depan2 lagi kutuk tp dia wat relax je..
happy birthday blog tu..

abg pijang, btw salam takziah.. banyakkan besabar..

Liana Manan said...

ahahaaa sy tau blog sape yg celebrate bday tuh...
santekk2 nye gambo awk post kali nih... tapi, err kekasih awk dulu & skrg yer??? haippp marah neh! marah! :p

ina said...

hihi boleh la sampai2 kan pada dia tu ye.. leh dh update.. gambo byk dh..
opsss marah jugak? alaa tak perlu kot marah ngn sy. ;P

Liana Manan said...

hah takpe amik le kat awk... dia tu dah jadi bekas kekasih sy... ahahaaaa

Ifa Young said...

nape semua orang kutuk bro nih!!
hebat sangat sangat ke dia??
rasanya dok la hebat sangat asenye.

hebat abang pijang agi kot..aiceh..

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...